Lata dziewięćdziesiąte były czasem, w którym na rynku księgarskim pojawiły się książki umieszczone do tej pory na liście tych zakazanych i ocenzurowanych. Był to przecież czas budowania wolnego rynku i tworzenia się zupełnie nowego rynku pracy. Na księgarskich półkach z roku na rok pojawiało się coraz więcej poradników, które miały – i nadal mają nam pomóc we wspinaniu się po szczeblach kariery zawodowej jak również w rozwoju osobistym, jako partnerzy czy rodzice.

Poradniki są bardzo popularne, gdyż pozwalają nam uwierzyć w siebie, poczuć, że i Ty Jesteś zwycięzcą. Jednak oprócz wielu książek poradnikowych dotyczących wiary w siebie czy polepszania własnych umiejętności, pojawiły się również publikacje dla biznesu – zwłaszcza dla osób, które pracują w marketingu, PR czy reklamie. Kto pisze podręczniki tego typu? Zazwyczaj są to coachowie, którzy zajmują się prowadzeniem takich zajęć jak szkolenia przywództwo w organizacji  [anacco.pl], zarządzanie zespołem, komunikacja interpersonalna i tym podobne.

Można powiedzieć, że współpraca z firmami szkoleniowymi tego typu (często również z freelancerami) stało się modne. Korzystają z tych usług duże firmy, które pragną wdrażać nowoczesny model biznesu. Jednak bardzo wielu z nich nigdy nie miało doświadczenia w pracy zawodowej na stanowiskach takich jak manager czy pracownik kadry zarządzającej. Oczywiście nie można jednoznacznie określać wszystkich osób pracujących w tej branży i umieszczać ich w jednej szufladzie. Zanim jednak skorzystamy z ich usług, powinniśmy dobrze poznać daną firmę i coacha.

Często pojawiają się sprzeczne informacje i dane. Jedni mówią iż, lider w zespole [sebastiantrzaska.pl] to osoba o predyspozycjach, które nie nabyła, ale musiała się z nimi urodzić. Inni zaś twierdzą, że osobowość lidera może być wypracowana, nabyta dzięki ciężkiej pracy.

Więcej na temat tego typu kursów przeczytasz na: Szkolenia dla liderów