Choć nie szata zdobi człowieka jak głosi powiedzenie – jest jego wizytówką. I jakbyśmy się nie spierali zawsze – a przynajmniej zawsze na początku oceniamy prezent po opakowaniu – czyli wyrabiamy sobie pierwsze wrażenie na podstawie naszych spostrzeżeń po zobaczeniu kogoś lub czegoś. Nic na to nie jesteśmy w stanie poradzić – to zupełnie naturalne. Na pewno też mieliście kiedyś tak, że pierwsze wrażenie Was zawiodło. Często niestety przekonywaliście się o tym dopiero po dłuższym czasie. Pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne w relacji z klientem. Nie chodzi tu tylko o te rodzaje działalności, w których mamy bezpośredni kontakt z klientem. Prezencja naszej marki zawsze poddawana jest ocenie przez klientów – nawet nieświadomie.

Dlatego zakładając własny biznes pamiętajmy o tym, że jedną z najważniejszych spraw jest nasz wizerunek – liczy się każdy szczegół. Jeśli nie wiecie jak poradzić sobie z tym tematem mam dla Was znakomite wyjście. Obecnie na rynku pojawia się wiele ofert tak zwanych specjalistów od kreowania wizerunku, marki i tym podobnym.

hugo-boss-champs-elysees-06-08-2006-6h41-1_l

Kompleksowa troska o wizerunek musi obejmować bardzo szerokie spektrum. Przykładowo – jeśli prowadzimy sklep z ubraniami musimy za wszelką cenę przyciągnąć jego wyglądem klienta. Tak ułożyć towar, by wyglądał maksymalnie atrakcyjnie. Tym właśnie zajmują się tego typu firmy. Nie tylko doradzają, ale również szkolą. Szkolenia te obejmują między innymi układanie wystaw, visual merchandising i oczywiście stylizację. To nasza powierzchowność jest pierwszym, z czym spotyka się drugi człowiek. Na pierwszym spotkaniu nie odsłaniamy przecież naszego wnętrza – nie zdradzamy naszych wartości, ukrytych pragnień i cech charakteru. Przecież zawsze jest to rodzaj pewnej gry. A wizerunek również jest znakomitym narzędziem gry – i to bardzo skutecznym narzędziem, które pozwala nam osiągnąć sprzedażowy sukces i zadowolić naszych konsumentów!